AR ułatwia zdalne odbiory. Case Study AN-ELEC

10.04.2025 Case studies
AC-ELEC
Wizerunek autora
Mariusz Rozbicki
Producent: RealWear

Czasami to nieoczekiwane trudności stają się impulsem do sięgania po innowacyjne rozwiązania. Taka sytuacja miała miejsce również w przypadku firmy AN-ELEC.

W obliczu problemów logistycznych wywołanych pandemią pojawiła się potrzeba usprawnienia procesu zdalnych odbiorów. Rozwiązaniem okazała się technologia rzeczywistości rozszerzonej (AR), która odpowiedziała na te wyzwania.

Co istotne, wdrożenie AR nie tylko pomogło uporać się z trudnościami w czasie pandemii, ale dziś z powodzeniem wspiera codzienne działania operacyjne firmy.


Klient

AN-ELEC Sp. z o.o. to firma specjalizująca się w usługach elektrycznych i ślusarskich dla przemysłu lądowego i okrętowego. Świadczy kompleksowe usługi w zakresie projektowania, budowy, modernizacji, wdrożeń, obsługi i serwisu instalacji elektrycznych.


Wyzwanie

W 2020 roku AN-ELEC stanęło przed potrzebą zrealizowania zdalnych odbiorów rozdzielnic dla holenderskiego klienta. Ze względu na pandemię, bezpośrednia obecność kontrahenta w Polsce nie była możliwa, a tradycyjne metody inspekcji wymagały jego fizycznego udziału. Początkowo zastosowano kamery konferencyjne w warsztacie – rozwiązanie działające, ale czasochłonne i angażujące wiele działów firmy.


Rozwiązanie

AN-ELEC zdecydowało się na wdrożenie zestawu rzeczywistości rozszerzonej RealWear Navigator 520 z kamerą termowizyjną FLIR. Kluczową rolę odegrało oprogramowanie TeamViewer Frontline xAssist, które umożliwiało zdalne wsparcie wizualne oraz nanoszenie interaktywnych wskazówek. Eksperci mogli w czasie rzeczywistym instruować pracowników, co znacznie usprawniło realizację zadań. Funkcje takie jak robienie zdjęć czy nagrywanie przebiegu sesji okazały się niezwykle pomocne w dokumentowaniu, analizie i szkoleniu.


Za proces integracji odpowiadała firma Arsys, specjalizująca się w technologiach dla przemysłu i produkcji.


Efekt

Zastosowane rozwiązanie znacząco usprawniło odbiory w AN-ELEC. Skrócono czas przygotowań, ograniczono udział wielu działów i zapewniono wysoką jakość przekazu audio-wideo nawet w głośnym środowisku. Dzięki możliwości dokumentowania sesji i wykonywania zdjęć, firma może dokładnie analizować przebieg odbiorów, co pozytywnie wpływa na jakość obsługi klienta.


Jak bardzo AR uprości procesy w Twojej firmie?

Przekonaj się sam.

Skontaktuj się ze mną i opowiedz o wyzwaniach, z jakimi mierzy się Twoja firma w obszarach wydajności, logistyki lub bezpieczeństwa. Wspólnie ocenimy, jak technologia AR może wesprzeć Cię w ich rozwiązaniu. 
663-005-108
mariusz.rozbicki@elmark.com.pl

Skontaktuj się ze specjalistą Elmark

Masz pytania? Potrzebujesz porady? Zadzwoń lub napisz do nas!