Komunikacja z bateriami do AGV

17.06.2024 Studia przypadków / Komunikacja przemysłowa
Komunikacja z bateriami do AGV
Wizerunek autora
Producent: Anybus
  • Zakłady przemysłowe

NEC ALM to seria akumulatorów litowo-jonowych do zastosowań przemysłowych. one lepsze od akumulatorów kwasowo-ołowiowych, ponieważ zapewniają dłuższy czas pracy, niższą wagę i lepszą pracę w niskich temperaturach. W ostatnich latach wzrosła potrzeba podłączenia tych akumulatorów do sterowników PLC, ponieważ robotyka i pojazdy sterowane automatycznie (AGV) mają wysokie wymagania w zakresie komunikacji i monitorowania. Bramy Anybus umożliwiają akumulatorom komunikację ze sterownikami PLC.

"Klienci korzystający z pojazdów AGV chcą wykrywać ruch w kierunku stacji ładowania lub wszelkie nieprawidłowości na wczesnym etapie poprzez monitorowanie informacji, takich jak pozostały poziom naładowania baterii, napięcie, prąd i temperatura. Możemy spełnić to żądanie dzięki Anybus X-gateway CANopen firmy HMS Networks. To wielka zaleta" - Timothy Hurd , NEC Energy Solutions

Łączność z sieciami przemysłowymi umożliwia wejście na nowe rynki

"W miarę jak akumulatory litowo-jonowe stają się coraz szerzej stosowane w przemyśle, rośnie zapotrzebowanie na komunikację z innymi urządzeniami, takimi jak sterowniki PLC" - mówi Timothy Hurd, dyrektor generalny ds. sprzedaży w NEC Energy Solutions.

"W przypadku aplikacji mobilnych i robotów, takich jak AGV, dane muszą być zbierane z serii ALM. Klienci korzystający z pojazdów AGV chcą wykrywać ruch w kierunku stacji ładującej lub wszelkie nieprawidłowości na wczesnym etapie poprzez monitorowanie informacji, takich jak pozostały poziom naładowania baterii, napięcie, prąd i temperatura. Możemy spełnić to żądanie dzięki Anybus X-gateway CANopen firmy HMS Networks. To wielka zaleta".


 


Seria akumulatorów litowo-jonowych NEC ALM.

 


Wtórna bateria litowo-jonowa serii ALM

Seria ALM zapewnia wysoką wydajność, wysoką moc wyjściową i szybkie ładowanie. Charakteryzuje się najlepszą w swojej klasie żywotnością baterii i może być używana nawet w trudnych warunkach przemysłowych, zapewniając jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Jest idealny do zastosowań przemysłowych i obsługuje szeroki zakres temperatur. Seria ALM12V35i, która posiada wewnętrzny system BMS (Battery Management System), może sprawdzać wewnętrzny stan akumulatora i jest bardzo odpowiednia dla pojazdów AGV i robotów.

 

Wykorzystanie CANopen do komunikacji

ALM12V35iHPCAN działa z wykorzystaniem CANopen. Korzystając z CANopen i łącząc się z urządzeniem nadrzędnym, takim jak PLC za pośrednictwem Anybus X-gateway CANopen, możliwe jest umożliwienie komunikacji między akumulatorem a PLC.



Anybus X-gateway CANopen i HART500 firmy Hokusho.

 


Brak konieczności zmiany programu PLC

Korzystając z Anybus X-gateway CANopen, możliwe jest importowanie danych CANopen do PLC bez konieczności zmiany programu PLC. Ten produkt działa jako funkcja slave dla strony nadrzędnej, takiej jak PLC i jako funkcja master CANopen dla strony akumulatora. Ustawienia są dokonywane z komputera PC za pomocą narzędzia do ustawień dostępnego bezpłatnie na stronie anybus.com i modułu Ixxat USB-to-CAN (również firmy HMS, sprzedawanego oddzielnie). Ponieważ nie wymaga to programowania, można go podłączyć w krótkim czasie.
Seria ALM jest dostępna za pośrednictwem kanałów dystrybucji NEC. Shinko Shoji Co., Ltd., japoński dystrybutor serii ALM, a także dealerzy, wypożyczają baterie do sprawdzenia działania oraz udzielają pytań i odpowiedzi. Dostarczamy również niezbędne materiały i informacje, takie jak instrukcje obsługi akumulatorów i pliki CANopen EDS.

Skontaktuj się ze specjalistą Elmark

Masz pytania? Potrzebujesz porady? Zadzwoń lub napisz do nas!