Kiedy Mercedes-Benz chciał rozszerzyć swoją instalację AGV, zadzwonił do HMS.
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz, uznany na całym świecie producent samochodów, słynie z innowacyjnej technologii, kunsztu i luksusowego wzornictwa. W najnowocześniejszej fabryce motoryzacyjnej w Ludwigsfelde ponad 70 pojazdów AGV przenosi części samochodowe na linię montażową. Te pojazdy AGV transportują wszystko, od ciężkich silników po mniejszą elektronikę, na odległości od 300 do 800 metrów. Każdy pojazd AGV jest wyposażony w pokładowy programowalny sterownik logiczny (PLC) firmy Siemens lub Schneider Electric, który zapewnia jego wydajną i bezpieczną nawigację.
Dobra komunikacja jest kluczowa
Skuteczne prowadzenie pojazdów AGV zależy od dobrej komunikacji między nimi a systemem sterowania fabryki. Komunikacja ta umożliwia fabryce śledzenie miejsca pobytu pojazdów AGV, ładunku i statusu w czasie rzeczywistym.
Poprzedni system AGV firmy Mercedes-Benz wykorzystywał technologię Bluetooth oraz produkty Anybus Wireless Bolt i Anybus Bridge firmy HMS. Chciano jednak poprawić wydajność systemu i zapewnić zgodność z rozporządzeniem w sprawie maszyn (UE) 2023/1230, które stanie się obowiązkowe w styczniu 2027 roku. Maximilian Lichan wyjaśnia: 'Podczas gdy Bluetooth działał dobrze, teraz chcemy ulepszyć nasz system AGV, aby obsługiwał wyższą przepustowość, fast roaming i mniejsze opóźnienia. Musimy również zachować zgodność z obowiązującymi wkrótce przepisami bezpieczeństwa UE. Co równie ważne, chcemy, aby sprzęt i eksperci pochodzili z tej samej firmy i aby przyjechali na miejsce, zainstalowali sprzęt i sprawdzili, czy wszystko działa.
Bezpieczeństwo przede wszystkim. Od stycznia 2027 r. wszystkie pojazdy AGV muszą być zgodne z rozporządzeniem maszynowym UE (UE) 2023/1230.
Bezprzewodowi eksperci HMS torują drogę
Mercedes-Benz przekazał ekspertom HMS kluczowe informacje, takie jak plany pięter. Korzystając z tych informacji, HMS najpierw przeprowadził ankietę predykcyjną w celu określenia optymalnego rozmieszczenia i liczby wymaganych punktów dostępowych. Następnie HMS odwiedził fabrykę, aby zweryfikować dokładność badania i wprowadzić wszelkie niezbędne poprawki.
Bezprzewodowi eksperci HMS byli na miejscu, aby upewnić się, że instalacja działa zgodnie z planem.
Mercedes-Benz wykorzystał zaktualizowaną predykcyjną ankietę lokalizacji, aby zainstalować wymagane gniazda zasilania i okablowanie sieciowe. Gdy wymagana infrastruktura była już na miejscu, HMS powrócił, aby zainstalować i skonfigurować produkty bezprzewodowe Anybus, a następnie zweryfikować, czy instalacja działa zgodnie z planem.
Produkty bezprzewodowe Anybus
Infrastruktura bezprzewodowa wykorzystuje access pointy Anybus zasilane przez switche zarządzalne Anybus PoE L2, z Anybus Wireless Bolt II zamontowanym na każdym AGV. Obsługują one komunikację z AGV do systemu kontroli ruchu i łączą się z 12 różnymi AP zamontowanymi na suficie fabryki. Gdy pojazd AGV wychodzi poza zasięg jednego access pointa, przechodzi do następnego, zapewniając nieprzerwaną komunikację.
Access Pointy zostały strategicznie rozmieszczone wokół fabryki, aby zapewnić płynną łączność.
Kluczowym aspektem sukcesu projektu było wykorzystanie pasma częstotliwości 5 GHz, podczas gdy podobieństwo Bolt II do jego poprzednika również uprościło instalację. Maximilian wyjaśnia: "Chcieliśmy wykorzystać pasmo częstotliwości 5 GHz, gdzie mamy cztery dedykowane kanały, które nie kolidowały z naszymi istniejącymi systemami. Wygodne było również to, że Bolt II pasuje do tego samego otworu, co oryginalny Bolt".
Wyniki
Dzięki bezprzewodowej wiedzy HMS i ich produktom Anybus Wireless, Mercedes-Benz z powodzeniem osiągnął swój cel, jakim był wydajny i bezpieczny transport towarów w fabryce. Maximilian z zadowoleniem zastanawia się nad rezultatem:
"Wszystko zadziałało tak, jak tego oczekiwaliśmy. Połączenie jest bardzo stabilne i jesteśmy teraz w stanie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa maszyn. Obsługa większej przepustowości pozwoliła nam nawet zdalnie zarządzać i konfigurować AGV, co choć nie jest kluczowym celem, jest miłym dodatkiem".
"Kluczowym czynnikiem dla nas było to, że HMS był pod ręką, aby zaprojektować i zainstalować infrastrukturę bezprzewodową. To było dla nas ważne. Chcieliśmy mieć na miejscu ekspertów od sieci bezprzewodowych, aby mieć pewność, że wszystko pójdzie gładko. Nie jesteśmy ekspertami od sieci bezprzewodowych, HMS nimi jest. Produkujemy samochody, co pewnie już wiesz" - dodaje z uśmiechem Maximilian.
Skontaktuj się ze specjalistą Elmark
Masz pytania? Potrzebujesz porady? Zadzwoń lub napisz do nas!